Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
Tävling
Publicerad: 19 maj 2021, 14:13
”Moldy Whopper” tar hem vinsten i annonsering.
Reklamsveriges mest framgångsrika kampanj, Ingos ”Moldy Whopper” för Burger king, tar hem ytterligare ett guldägg. I printenheterna visade Ingo upp de olika stadierna av förruttnelseprocessen genom att visa hamburgaren efter olika antal dagar, något som bevisligen imponerade på juryn.
Juryns motivering lyder:
”Bidraget The Moldy Whopper vinner guldägg för att de med en lika enkel som kreativt briljant idé lyckas fascinera, beröra och berätta att deras burgare nu är fri från artificiella konserveringsmedel. Med enormt mod och ett förbluffande fint hantverk lyckas de få något så osmakligt som mögel att skapa mersmak för en burgare. Det kan inte annat än belönas med den finaste av valörer.”
Silverägg: ”Redan drabbad” av Åkestam Holst för Röda korset, ”Vi jobbar hemifrån. Precis som vanligt” av Hummingbirds för Situation STHLM, ”Är du säker på ditt lösenord?” av Åkestam Holst för SSF Stöldskyddsföreningen
Diplom: ”Håll 0,006mm avstånd” av Åkestam Holst för Apotek Hjärtat, ”Maxa flygtrafiken!” av Nord DDB för Lantmännen, ”Nödlösningen” av Nord DDB för McDonald's, ”Pappahjälpen” av Oatly department of mind control för Oatly