Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tävling

Ytterligare guldägg till ”Moldy Whopper”

Publicerad: 19 maj 2021, 14:13

”Moldy Whopper” tar hem vinsten i annonsering.


Ämnen i artikeln:

GuldäggetIngoBurger King

Reklamsveriges mest framgångsrika kampanj, Ingos ”Moldy Whopper” för Burger king, tar hem ytterligare ett guldägg. I printenheterna visade Ingo upp de olika stadierna av förruttnelseprocessen genom att visa hamburgaren efter olika antal dagar, något som bevisligen imponerade på juryn.

Juryns motivering lyder:

”Bidraget The Moldy Whopper vinner guldägg för att de med en lika enkel som kreativt briljant idé lyckas fascinera, beröra och berätta att deras burgare nu är fri från artificiella konserveringsmedel. Med enormt mod och ett förbluffande fint hantverk lyckas de få något så osmakligt som mögel att skapa mersmak för en burgare. Det kan inte annat än belönas med den finaste av valörer.”

 

Silverägg: ”Redan drabbad” av Åkestam Holst för Röda korset, ”Vi jobbar hemifrån. Precis som vanligt” av Hummingbirds för Situation STHLM, ”Är du säker på ditt lösenord?” av Åkestam Holst för SSF Stöldskyddsföreningen

Diplom: ”Håll 0,006mm avstånd” av Åkestam Holst för Apotek Hjärtat, ”Maxa flygtrafiken!” av Nord DDB för Lantmännen, ”Nödlösningen” av Nord DDB för McDonald's, ”Pappahjälpen” av Oatly department of mind control för Oatly

Thomas Nilsson

Reporter

thomas.nilsson@resume.se

Ämnen i artikeln:

GuldäggetIngoBurger King

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.