Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag27.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Adidas i samtal med AIK om TV4:s bojkott

Publicerad: 28 April 2010, 11:15

TV4:s bojkott av AIK innebär problem för klubbens sponsorer. Huvudsponsorn Adidas för diskussioner med klubben för att nå en lösning. – Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken, säger Emma Stjernlöf, pr-chef på Adidas, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

AdidasEmma StjernlöfAIKTV4

Bojan Djordjic lämnar TV4:s studio på Råsunda i affekt. Foto: TV4.

Häromdagen avslöjade Sportbladet att TV4 inlett en bojkott mot de svenska mästarna – detta som en konsekvens av samarbetssvårigheterna med mästarklubben under Tipslördag-sändningarna.

AIK-stjärnan Bojan Djordjic lämnade TV4:s studio på Råsunda i protest mot frågorna efter Supercup-mötet mot IFK Göteborg, och kanalen har haft problem att få AIK-spelarna till studion efter matcherna.

– Vi kan inte göra ett 100-procentigt jobb. Vi kommer välja andra lag i fortsättningen, säger TV4:s fotbolls­chef Emir Osmanbegovic till Sportbladet.

Bojkotten sätter AIK:s sponsorer i en besvärlig sits i form av minskad exponering. Huvudsponsorn Adidas har diskuterat frågan med klubben.

– Ja, vi har haft en dialog med AIK angående detta. Det är självklart att vi ser en problematik med en eventuell bojkott då bred synlighet för de lag vi sponsrar är en viktig del av partnerskapet, säger Emma Stjernlöf och fortsätter:

– Den stora förloraren i detta är dock inte vi utan den svenska fotbollspubliken. AIK har en enorm supporterskara och matcher mot AIK drar alltid en stor mängd tittare. Det ligger därför i allas intresse att lösa detta. Diskussionen måste dock föras mellan AIK och TV4 och vi är hoppfulla att situationen kommer att lösas.

Adidas är huvudsponsor till AIK, tillsammans med Åbro och Peab.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

AdidasEmma StjernlöfAIKTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.