Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Aftonbladets Brottscentralen hetaste formatet i Cannes

Publicerad: 7 oktober 2013, 14:24

Aftonbladets webbteveprogram Brottscentralen har utnämnts till ett av världens 20 hetaste tv-format av The Witt i Cannes.


Ämnen i artikeln:

AftonbladetBrand New Content

Aftonbladets tv-satsning Brottscentralen med Thabo Motsieloa och Lennart Ekdal, har utnämnts till ett av världens 20 hetaste tv-format att The Witt på MIP-mässan i Cannes i dag.

– Det här är jätteroligt, säger Aftonbladets tv-chef Magnus Zaar. Med den här utnämningen tar vi klivet in på tv-marknaden på allvar. Och det är extra roligt att vi är det enda webbaserade programmet på listan.

Brottscentralen hade sin premiär 3 september och produceras av Brand New Content.

– Det här är ett stort lyft för oss, säger Anders Sundberg vd på Brand New Content som är i Cannes för att sälja formatet. Vi har haft samtal med med några intressenter och intresset är verkligen stort.

Det som är en av de stora lockelserna med programmet är den höga graden av tittar medverkan. Det har gjort att även traditionella tv-kanaler visat intresse för formatet.

– Alla letar efter olika sedcond screen-lösningar och där ligger vi bra till, säger Anders Sundberg. De traditionella bolagen vill bli mer mobila och vår lösning med tipsarappen ligger helt rätt i tiden.

Krister Berntsson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.