Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Barnprogrammen ökar mest på Viaplay

Publicerad: 3 december 2014, 10:50

Tittandet på barnsektionen ökade under 2014.

Foto: Pressbild/Viaplay

Tittandet på Viaplays barnsektion har femdubblats under 2014. Det övriga tittandet har ökat markant, meddelar Viaplay.


Ämnen i artikeln:

MTGViaplay

Viaplay har satsat på att stärka sitt utbud för barn – bland annat genom nya avtal med Nickelodeon och Disney Movies. Under 2014 ökade tittandet i barnsektionen med 513 procent.

– Jag är glad att Viaplay nu har det starkaste utbudet även för barn, och att det syns i våra användarsiffror, säger Rikard Steiber, vd på Viaplay och Chief Digital Officer, MTG, i ett pressmeddelande.

Det totala tittandet för Viaplay ökade med 41 procent under 2014.

Susanna Sköld

Ämnen i artikeln:

MTGViaplay

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.