Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Britney – en tjejmagnet

Publicerad: 8 december 2008, 12:25

Den omskrivna dokumentären ”Britney: For the record” på TV4 i lördags kväll lockade 605 000 tittare – framför allt tjejer.


Britney Spears.

Britney-dokumentären – där tittarna bland annat fick följa Britney Spears väg till comeback, inspelningen av skivan "Circus" och arbetet med videon till första singeln "Womanizer" – fick stort utrymme i media dagarna innan den sändes.

Programmet som sändes i lördags kväll efter Stjärnor på is, med starttiden 22.35, sågs av 605 000 tittare, enligt MMS.

Tittandet avtog något efterhand. 840 000 såg början – tio minuter före slutet låg siffran på strax över 600 000. När programmet slutade var tittarsiffran 515 000 enligt TV4.

I målgruppen kvinnor 15-59 år var ratingen 10 procent – en hög siffra.
– Vi är jättenöjda och det är bra siffror i rätt målgrupp, säger  Clara Scherman , TV4s inköpschef.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.