Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag15.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Comedy Central sponsrar Skämskudden

Publicerad: 8 Juni 2016, 11:36

Skämskudden lyfter fram de sämsta tv-insatserna under året som gått. Nu går tv-kanalen Comedy Central in som samarbetspartner.


Ämnen i artikeln:

Comedy CentralViacomTv-branschenSkämskuddenMartin Soneby

Att vinna pris i Skämskudden är inget man vill. Men Sveriges motsvarighet till "Razzie Awards" har fått stor uppmärksamhet och växt sedan starten 2013. Och nu går tv-kanalen Comedy Central in som partner i projektet.
– Att vara en del av Skämskudden som är branschens roligaste gala var något som vi inte kunde tacka nej till, dels för att riktigt dålig TV kan vara väldigt underhållande men även för att vi vill stötta humor i alla dess former. Vi ser också fram emot att instifta ett nytt humorpris i Sverige och Comedy Centrals Hederspris kommer att gå till en profil eller ett format som verkligen har utmärkt sig, säger David Lincoln Blom, marknadsdirektör för Comedy Central i Norden i ett pressmeddelande.

Skämskudden instiftades av komikerna Martin Soneby och Fritte Fritzson.
– Det är lite märkligt att en tv-kanal vill arbeta tillsammans med en gala som pissar på alla tv-kanaler, men det är inte vårt problem och vi kommer inte att ställa några frågor, kommenterar Martin Soneby det nya samarbetet.

Årets Skämskudden-gala går av stapeln 8 september på Ballroom 12 i Stockholm.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.