Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Drygt 4,1 miljoner såg Robin skrälla i Melodifestivalen

Publicerad: 11 Mars 2013, 08:46

Finalen i Melodifestivalen sågs preliminärt av drygt 4,1 miljoner tittare i lördags – MMS samlar in tittare via SVT Play och liknande i totalt en vecka. Finalrekordet än så länge är drygt 4,2 miljoner tittare från år 2006: – Vi är överlyckliga. Så länge siffrorna börjar med en fyra är det tårta som gäller, säger Thomas Hall, evenemangsansvarig på SVT.


Ämnen i artikeln:

MelodifestivalenThomas HallSVT

Drygt 4,1 miljoner tittare såg Robin Stjernberg skrälla i  Melodifestivalen i lördags med sin vinnare från Andra Chansen – You.  

Han är den ende som har gått vidare från Andra Chansen och sedan  lyckats vinna hela rasket.

Thomas Hall är evenemangsansvarig på SVT. Han är överlycklig över finalens tittarsiffror:
– Vi vet fortfarande inte om vi slår rekordet ifrån 2006, men oavsett det så har det varit en rekordturné med råge, säger han.

Han  konstaterar att trenden med lägre röstsiffror även fortsatte under  finalen – man fick in 300 000 förre röster än vid förra årets final.

Hur  ska ni vända den utvecklingen till nästa år?
– Jag ser det inte som  något problem så länge vi befinner oss på de här nivåerna. Det är ändå  en mycket bra procentuell nivå, säger Thomas Hall.

Hur ser du på att en  Andra Chansen-vinnare gick hela vägen?
– Jag tycker att det känns skönt att få avliva det spöket, säger Thomas Hall.

Han  tycker också att stämningen i Friends Arena var mycket god och han har  redan hunnit lämna över arbetet med nästa evenemang till projektledaren  Maria Ilstedt:
– Jag har jobbat mindre med Melodifestivalen nu än  tidigare år i och med att jag numera  är evenemangsansvarig på SVT. Jag  har mest arbetat från torsdagskvällar och framåt denna gång, säger  Thomas Hall.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.