Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 6 Februari 2015, 08:44
Bild från programmet
Foto: Foto: TV4/Montage: Andreas Elgstrand.
Måndagens bajscoctail hos Malou efter tio orsakade ramaskri och fick stark kritik. Nu meddelar annonsören 1177 Vårdguiden att man lämnar programmet, skriver Dagens Medicin.
Resumé har tidigare skrivit om den uppmärksammade "bajsveckan" i TV4-programmet Malou efter tio. Det var under måndagens sändning som forskaren Fredrik Bäckhed mixade en bajscocktail.
Coctkailen, som senare visade sig vara gjord av chokladpudding, påstods kunna behandla flera sjukdomar - däribland autism. Påståendet möttes av skarp kritik från flera håll. Nu meddelar 1177 Vårdguiden att man upphör med sponsorsamarbetet.
I en kommentar till tidningen Dagens Medicin säger Maria Bång, pr – och pressansvarig på 1177 Vårdguiden:
"Att medverka i den här typen av annonsering var en felbedömning från vår sida".
Resumé ringde upp Magnus Törnblom, pressansvarig på TV4-gruppen, för en kommentar till det avbrutna annonssamarbetet:
- Det finns villkor som gör det möjligt att avbryta samarbetet. Så det kan hända, men vi kommenterar aldrig våra affärsavtal
Linnéa Kihlström