Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Efter bajsbluffen - Malou tappar annonsör

Publicerad: 6 februari 2015, 08:44

Bild från programmet

Foto: Foto: TV4/Montage: Andreas Elgstrand.

Måndagens bajscoctail hos Malou efter tio orsakade ramaskri och fick stark kritik. Nu meddelar annonsören 1177 Vårdguiden att man lämnar programmet, skriver Dagens Medicin.


Ämnen i artikeln:

Malou von SiversTV4

Resumé har tidigare skrivit om den uppmärksammade "bajsveckan" i TV4-programmet Malou efter tio. Det var under måndagens sändning som forskaren Fredrik Bäckhed mixade en bajscocktail.

Coctkailen, som senare visade sig vara gjord av chokladpudding, påstods kunna behandla flera sjukdomar - däribland autism. Påståendet möttes av skarp kritik från flera håll. Nu meddelar 1177 Vårdguiden att man upphör med sponsorsamarbetet.

I en kommentar till tidningen Dagens Medicin säger Maria Bång, pr – och pressansvarig på 1177 Vårdguiden:

"Att medverka i den här typen av annonsering var en felbedömning från vår sida".

Resumé ringde upp Magnus Törnblom, pressansvarig på TV4-gruppen, för en kommentar till det avbrutna annonssamarbetet:
- Det finns villkor som gör det möjligt att avbryta samarbetet. Så det kan hända, men vi kommenterar aldrig våra affärsavtal

Linnéa Kihlström

Ämnen i artikeln:

Malou von SiversTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.