Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 24 oktober 2012, 06:21
En TV4-tittare fick nog av det höga ljudet under reklamen och skrev ett inlägg på Facebook som spreds som en löpeld. Nu lovar kanalen att volymen under reklamuppehållet ska vara sänkt inom två veckor.
Ämnen i artikeln:
TV4I söndags var måttet rågat för en TV4-tittare som upprördes av den höga ljudnivån under kanalens reklampauser. På TV4:s Facebooksida gav personen uttryck för sin frustration:
"Sänk volymen på reklamen för helvete! Skiter i om ni säger att ni inget kan göra ! Klart som fan ni kan! Gör det nu bara!", skrev tittaren.
Facebookinlägget fick stort gehör bland tittarna. På kort tid hade över 60 000 personer hakat på tråden.
– Det inlägget är inte det enda. Det finns fler trådar som har eskalerat, vi uppskattar att uppemot 100 000 personer har engagerat sig i det här, säger Camilla Filipsson, publikombud på TV4-gruppen till Aftonbladet.
Till Aftonbladet säger Camilla Filipsson att den höga ljudnivån är resultatet av ett teknikskifte i som kanalen genomförde i maj. Nu tar TV4 konsekvensen av tittarstormen. Inom två veckor ska volymen vara sänkt
– Nu får teknikavdelningen tillsammans med vår sändningschef rätta till det här. Vi är medvetna om problemet. De har fått två veckor på sig, säger Camilla Filipsson till Aftonbladet.
Ämnen i artikeln:
TV4