Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Electrolux gjorde reklamkupp hos Letterman

Publicerad: 16 maj 2008, 09:50

Två minuters gratisreklam i The Late Show med David Letterman. Det lyckades Electrolux få när tv-profilen Kelly Ripa för en tid sedan gästade programmet.


Electrolux lyckades med konststycket att kuppa in två minuters gratisreklam hos tv-legenden David Letterman. Det hela inträffade när den i USA mycket välkända tv-profilen Kelly Ripa gästade programmet. Kelly Ripa är talesperson för Electrolux och syns just nu på stora vägskyltar i USA. Enligt Lars-Göran Johansson, som är ansvarig för varumärken och kommunikation på Electrolux, tar hon varje tillfälle i akt att prata om företagets produkter.

– Och det här hos Letterman var ju ovanligt lyckat, säger han till Resume.se

Han menar att Electrolux i USA är välkänt som dammsugare, men att man nu också vill att vitvarorna ska bli kända. Och att det är där Kelly Ripa kommer in i bilden.

– Hon passar väldigt bra in på vår målgrupp, i och med att hon är lyckad, yrkesverksam mamma, säger han.

Kommer hon få någon bonus för det här?
– Nej, haha, vi betalar årsvis.

Programmet har redan sänts i svensk tv. Men Electrolux-klippet går att se här nedan:

Tobias Wahlberg

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.