Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

EM inte slutsålt i TV4

Publicerad: 23 april 2008, 10:56

En dryg månad kvar till EM i fotboll – årets stora reklamfest i TV. Det finns fortfarande ledigt annonsutrymme i TV4 och TV4 Sport. – Men det blir dyrare ju närmre vi kommer EM-premiären, säger TV4:s försäljningsdirektör Michael Grimborg.


Michael Grimborg. Foto: Magnus Skoglöf/TV4

Enligt Michael Grimborg har det skett många tidiga bokningar inför EM, men det är inte slutsålt.
– Det kommer att finnas utrymme för ad hoc-lösningar när vi kommer in i juni.  Men det är som alltid: Den som är ute i god tid gör också ett förhållandevis bra köp, det blir dyrare ju närmare vi kommer EM-premiären.

Vilka är de stora köparna?
– Det kan du säkert gissa.  De finns dels inom sport och fritid, dels inom klassiska konsumtionsvaror, kopplade till fotboll och sport.

Vem vinner matchen mellan Adidas och Nike?

– De är exempel på kunder som kommer att finnas med i någon form, men Nike är ju inte kända för att köpa spotar.

Peter Willebrand

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.