Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

En svensk Tiger

Publicerad: 9 maj 2008, 14:39

Hånad för klädseln i Portugal för fyra år sedan. Den här gången är Patrick Ekwall betydligt mer nöjd med TV4:s EM-kläder. – Det här är snyggare än de vita kavajer vi hade under Portugal-EM 2004 (skratt), säger Ekwall till Resume.se.


TV4-truppen till EM i sina nya kläder.

Dressed for success?

TV4:s nyligen presenterade EM-trupp poserar självsäkert på de färska pressbilderna. Och Ekwall, Hedman & co tycks vara tillfreds med kläderna de ska bära under turneringen i Schweiz och Österrike i juni.

Det är kanalens stylist Siroun Forsberg som ligger bakom klädvalet. För herrarnas del är det kostym från Tiger och skjorta från Filippa K som gäller. För tjejernas del är det mer variation, bland annat kläder från designern Liselotte Westerlund.

– Jag är väldigt nöjd den här gången. Under VM 2006 hade vi Filippa K och det var snyggt det också. Men man kan säga att det här är snyggare än de vita kavajer vi hade under Portugal-EM 2004 och som jag förknippades med länge, säger Patrick Ekwall.

I fjol klev Brothers in som klädsponsor. Men det avtalet har nyligen upphört. Numera har TV4-sporten inget liknande avtal. I stället väljer stylisten ut de kläder och märken som anses passa bäst för stunden.

– Viasat har Dressman-kläder under hockey-VM och jag kan säga att Claes Runheim inte är nöjd med det, säger Ekwall.

Vad hade du sagt om TV4 tecknat avtal med Dressman?
– Om det finns särskilda avtal så får man acceptera det, så jag hade i så fall tagit på mig de kläderna utan att protestera.

Är det du som är mest modeintresserad i er EM-trupp?
– Ja, det är jag nog, Magnus Hedman är också väldigt intresserad.

TV4-sportens chef Hans Pekkari anser att klädseln i rutan är mycket viktig.

– Kläderna är en viktig detalj.Vi har länge haft ett rykte om oss att vara den mest välklädda sportredaktionen och det vill vi fortsätta vara, säger Pekkari.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.