Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

"En viktig serie för oss"

Publicerad: 5 januari 2010, 08:15

På torsdag är det svensk premiär för reklamdramat Mad Mens tredje säsong. Programdirektör Lars Beckung använder helgledigheten för att kolla in de nya avsnitten.


Ämnen i artikeln:

Kanal 9Mad MenLars Beckung

Jon Hamm som Don Draper och Sunny Mabrey som Shelly i tredje säsongen av Mad Men. Foto: Lionsgate/Kanal 9

Lars Beckung, börjar jobba igen på torsdag. Ledigheten ägnar han åt att titta på Mad Men.

– Det är en serie som växer för varje säsong. Andra säsongen var bättre än första och det jag hittills sett av säsong tre är fruktansvärt bra.

Serien om reklamarna på den fiktiva byrån Sterling  Cooper hyllas av tv-kritiker och branschen. De tidigare säsongerna av serien har fått nio Emmys och tre Golden Globe-utmärkelser.

I helgen skrev Svenska Dagbladet stort om serien inför premiären nu på torsdag i Kanal 9. Men trots alla hyllningar har serien inte nått en stor publik. Inget av programmen tog sig in i listan över kanalens 100 mest sedda under 2009. För det krävdes över 136 000 tittare.

– Det är en serie som tar tid innan de hittar de stora massorna. Det lär inte bli någon miljonpublik, men det vore kul om vi hittade tittare även utanför reklam- och mediebyråvärlden.

Serien kommer även att kunna ses på webben på Kanal 5 Play. En tjänst som har mottagits väl.
– Vi har nått över förväntan, konstaterar Lars Beckung.

Tobias Rydergren

Ämnen i artikeln:

Kanal 9Mad MenLars Beckung

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.