Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

"Ett styrkebesked"

Publicerad: 22 februari 2011, 09:06

”Ullared” funkar – fortfarande. Premiären för den tredje säsongen av realityserien lockade 626 000 tittare. Ratingen i Kanal 5:s målgrupp 15-44 år var 6,6 procent.


Ämnen i artikeln:

Ullared

Morgan och Ola-Conny. Foto: Kanal 5.

”Ullared” om varuhuset Gekås, på Kanal 5, hade i snitt 722 000 tittare förra säsongen. Premiären för den tredje säsongen nådde inte riktigt upp i den nivån, men på Kanal 5 är det ändå glada miner.

Kanal 5 hade en stark måndagskväll. ”Ullared” blev vinnare av sloten 20.00 bland de komemersiella kanalerna och även ”CSI New York2 samt "Betnér Livets ord" vann sina slotar.

– Det hänns härligt att måndagarna är uppe och rullar nu. En riktiogt bra start och det är ett styrkebesked av Ullared att dra så mycket tittare den tredje säsongen, säger Dan Panas, presschef på Kanal 5.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Ullared

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.