Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Expressens dansbandskupp

Publicerad: 6 mars 2009, 12:14

Efter SVT:s succé med Dansbandskampen – nu gör Expressen en dansbandssatsning: 20 skivor i samlingen ”Upp till dans ” med Sveriges bästa dansband ska säljas med tidningen.


Christer Sjögren är en av dansbandsprofilerna som samarbetar med Expressen.

Expressen har satsat på flera framgångsrika tilläggsprodukter, som Bond- och Clintan-filmerna.

Nu kommer nästa satsning: En dansbandssamling på 20 skivor kallad ”Upp till dans”. Först ut är Lasse Stefanz söndagen den 15 mars. Den skivan släpps gratis. Sedan kommer skivorna att släppas varje fredag med Expressen, GT och Kvällsposten och kosta 69 kronor styck.

Expressen släpper en reklamfilm för satsningen där tidningen samlat dansbandseliten för en ny låt, skriven av Christian Antblad.

– Nu hoppas vi på en hit, skruva upp ljudet när reklamfilmen sänds, säger Expressens marknadsdirektör Mats Löthén i ett pressmeddelande.

Startskottet för reklamfilmen är 9 mars. Som vanligt är det reklambyrån SWE som anlitats. Det kommer även att blir radioreklam.

Magnus Helander

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.