Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Fansen rasar efter HBO Nordics lansering

Publicerad: 13 december 2012, 07:44

Foto: HBO

HBO Nordic är i full gång med att lansera sin nät-tv-tjänst. Företaget har lovat att de som skriver upp sig på hemsidan ska få förtur, men nu visar det sig att man lovar runt men håller tunt. Personer som har köpt Samsung-tv-apparater och knutit abonnemang med Telia får förtur.


Så sent som i augusti annonserade det amerikanska tv-bolaget HBO att man  ska lansera en online-tjänst för den nordiska marknaden.

Börsbolaget  Netflix kom med ett liknande erbjudande i samma veva.

Netflix lanserade tjänsten i september, men HBO Nordic har låtit det hela dra ut på tiden, enligt svd.se

Företaget har idag, torsdag, skickat ett pressmeddelande via Facebook där man meddelar att tjänsten numera är tillgänglig. Det finns dock ett problem i sammanhanget.

Personer som har köpt Samsung-tv-apparater eller tecknat sig för Telias-tv-abonnemang får tjänsten i ett första skede:
”Vi  kommer i början att bjuda in Samsung-kunder som redan har erhållit en  värdekod vid sitt köp. Därefter släpps de fans som har registrerat sig  för vårt nyhetsbrev in successivt. De kommer att få en inbjudan med en  värdekod som gör prenumerationens första månad kostnadsfri.”

Svd.se  menar att detta har fått dem som har gått och väntat på HBO Nordic att gå  i taket. HBO Nordics vd har också kallat just denna grupp för ”fans.”

Flera är också irriterade över att bolaget har en lång bindningstid – 12 månader.

HBO Nordic har 114 000 medlemmar i sin Facebook-grupp för närvarande, enligt svd.se.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.