Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag23.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Finska reklamkomedin på export

Publicerad: 10 Oktober 2014, 09:10

Brändärit är ett tv-program som TBWA och Fremantle Finland ligger bakom.

Den finska reklamkomedin "Bränderit" som sänts på MTV3 har gått över förväntan. Nu ska produktionsbolaget Fremantle försöka sälja vidare formatet på tv-mässan i Cannes.


Ämnen i artikeln:

FremantleTBWA

"Bränderit" eller "Buy this" är ett tv-format som TBWA Helsingfors har tagit fram. Tv-serien handlar om en fiktiv reklambyrå som gör påhittade kampanjer – fast för riktiga kunder som dessutom betalar för sin medverkan. Bland annat har Lidl, Nissan, Viking Line och Fazer varit med i programmet.

Reklamkomedin sänds under hösten i kanalen i MTV3 och har överträffat de publikmässiga förväntningarna. Tittarandelen i målgruppen 15-24 har legat uppemot 22 procent. Stärkta av framgången ska de nu försöka exportera konceptet.  
– FremantleMedia har verkligen uppskattat att jobba med TBWA i det här vågade och innovativa formatet, säger vd: Eerika Varmila i ett pressmeddelande.

Fredrik Thambert

Ämnen i artikeln:

FremantleTBWA

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.