Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Första konsumentmagasinet om döden

Publicerad: 17 maj 2010, 07:22

Engelska Eulogy som kommer ut i juni är världens första konsumentmagasin som handlar om döden. Första numret handlar om dödshjälp.


Det är en reklamare, Jim Thornton som är creative director på Naked Communications, som grundat tidningen. Han fick idén när båda hans svärföräldrar dog under en kort period.
– Min fru och jag blev tvungna att lösa massor av problem utan att ha någonstans att hämta information om hur vi skulle göra samtidigt som vi befan oss i en svår känslomässig situation, säger han till Campaign.

Tidningens målgrupp är människor som sörjer och som blivit utsatta för svåra förluster.
– Det finns stora möjligheter för ett sorgvarumärke. Jag tror att magasinet ska fungera som marknadsföring av sajten där varumärkets kärna ska ligga. Det här är en möjlighet inte bara ur affärssynpunkt utan även ett sätt att skapa ett långvarigt värde.

Första numret kommer 17 juni och ska bland annat hndla om dödliga sjukdomar, dödshjälp och intervjuer med kändisar som författaren Emma Freud och skådespelaren Mark Strong.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.