Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag22.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Godkänt för Robinson

Publicerad: 23 November 2009, 09:21

TV4:s Robinson, med Paolo Roberto som ny programledare, nådde inte upp till samma siffror som i våras. 1 270 000 tittare såg premiären i lördags – programmet slog Dandsbandskampen. Det är en godkänd siffra, men det är sämre än vårpremiären som hade 1 783 000 tittare.


Ämnen i artikeln:

TV4SilverbackRobinson

Robinson-gänget. Foto: Daniel Ohlsson/TV4.

Robinson, producerat av Silverback, gick hem skapligt hos tittarna i den stenhårda konkurrensen. Det är glädjande för produktionsbolaget som haft en tuff tid sedan floppen för Kändisdjungeln.

Enligt de preliminära siffrorna från MMS såg 1 270 000 tittare Robinson-premiären i lördags – 500 000 färre tittare än i premiären i våras.

På TV4 är det dock glada miner.

– Det är en jättebra start, riktigt starkt. Robinson är ett program som sätter sin egen publik och många yngre tittade. Ratingen var 40 procent i åldersgruppen 14-44. Det är Idol-nivå på siffrorna och det kommer att bli en riktigt stark säsong, säger programchefen Fredrik Arefalk.

Men det var sämre än vårpremiären. Kommentar?

–Det går inte att jämföra. Då gjorde Robinson som fenomen en återkomst efter flera år och det var en enorm hype och väldigt många människor gick in och nosade på programmet då.

– Vi är otroligt nöjda. Robinson går in och vinner 3+-sloten och man kan inte begära mer.

SVT:s Dansbandskampen hade 1 110 000 tittare.

Idol i fredags nådde runt 1,3 miljoner tittare.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TV4SilverbackRobinson

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.