Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Great Works breddar verksamheten

Publicerad: 12 augusti 2010, 13:41

Reklambyrån Great Works i Stockholm breddar verksamheten till att även innefatta tv-produktion. – Nu tar vi ett krafttag och ruskar om televisionen som medium, säger Daniel af Klintberg, som kommer leda den nya satsningen på byrån.


Daniel af Klintberg. Foto: Gunnar Seijbold.

Det är i   september som det första projektet går ut i rutan i form av en serie undersökande ʻmini programsʼ – ett nytt sponsrat tvåminuters format i TV6.

Reklambyrån jobbar dessutom för fullt med produktionen av en ny storsatsning för Kanal 5. Producent för programserien är Mathias Barnekow som tidigare producerat Big Brother.

Vd Daniel af Klintberg kommer att leda det nya affärsområdet tillsammans med David Sundin. Vd-posten kommer därmed att tas över av Magnus Wålsten, en av Great Works grundare.

– Med Daniel af Klintbergs tidigare erfarenheter från ZTV, SVT och Nordisk Film kunde vi inte hitta en bättre lämpad person att leda vår satsning på tv och entertainment marketing. För att fria Daniels tid till detta tar jag med glädje på mig vd-hatten, säger Magnus Wålsten i en kommentar.

– Det vi startar med nu är ett antal AFP-projekt för våra befintliga kunder men vi kommer även att ge oss på traditionell tv, web-TV och förmodligen en eller annan ”egen produkt” inom entertainment marketing. Vi har redan gjort mycket rörligt i form av reklamfilm, animation och webbinnehåll men nu tar vi ett krafttag och ruskar om televisionen som medium, säger Daniel af Klintberg.

Tero Marjamäki

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.