Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag10.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Grimborg lämnar TV4

Publicerad: 28 April 2015, 13:52

Michael Grimborg ersätts av Malin Häger

Michael Grimborg lämnar som försäljningsdirektör för TV4-Gruppen efter 16 år. Han efterträds av Malin Häger, skriver Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

Michael GrimborgMalin HägerTV4-GruppenTV4

Michael Grimborg som varit försäljningsdirektör på TV4 sedan 1999 lämnar företaget till sommaren.

– Jag har definitivt tillbringat mina roligaste och mest intensiva år på TV4-Gruppen. Bara under det senaste året har vi sjösatt en helt ny försäljningsorganisation för att bättre kunna möta kundernas behov både i en linjär och digital värld, vi har breddat vår huvudmålgrupp, justerat upp priserna utifrån den ökande efterfrågan. Det har varit en fantastisk resa, men alla resor har ett slut, och nu känner jag att det är dags för mig att öppna upp för helt nya möjligheter. Jag ser extremt positivt på framtiden, säger Michael Grimborg i ett pressmeddelande.

– Michael Grimborgs roll i TV4:s framgångar som företag är betydande. Efter 16 år som försäljningsdirektör har han satt en avgörande prägel på hela verksamheten. Jag är imponerad av att han lyckats hålla tempot i de stora förändringar som präglat den här branschen under många år. Och av att han dessutom haft den goda smaken att rekrytera Malin Häger till TV4, säger Casten Almqvist, vd TV4-Gruppen i en kommentar.

Det blir alltså TV4-Gruppens nuvarande kundchef Malin Häger som nu tar över rollen som försäljningsdirektör. Malin Häger värvades till TV4-Gruppens försäljningsavdelning från mediebyrån Starcom 2011 och blev kundchef förra året.

På Starcom har hon varit tv-chef och buying director under sammanlagt nio år. Hon har tidigare bland annat jobbat på IUM, Mediavision, Marketing-Gruppen och TV3.

– Jag har haft förmånen att jobba nära Micke i snart fyra år, under hela den förändringsprocess som han initierat. Den resan vi påbörjat fortsätter, och jag känner mig väldigt taggad inför det. Det innebär att vi ska fortsätta tänka nytt och förändra oss, fortsätta vår digitala transformation, och bli ännu mer lyhörda – allt i syfte att erbjuda de bästa och mest effektiva lösningarna för att möta våra kunder och samarbetspartners behov på en marknad i konstant förändring, säger Malin Häger i en kommentar.

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.