Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



TV

Här är Expressens nya reklamfilmer med CNN

Publicerad: 29 April 2016, 13:03

Anna Herdenstam i Expressens nya reklamfilm.

Foto: Expressen TV

Expressens och CNN:s samarbete ökar i takt med att USA-valet närmar sig. På måndag släpper de sina första reklamfilmer.


Ämnen i artikeln:

TVBella LevyReklamTv-branschenReklamfilmCNN

Kvällstidningen Expressen och tv-bolaget CNN:s inleddes i december 2015. Expressen fick då tillgång till CNN:s nyheter och featurematerial i webb-tv. Detta samtidigt som Expressen började hjälpa CNN med rapportering kring nyheter i Sverige och Norden.

LÄS MER: Expressen i samarbete med CNN – ska få tv att lyfta
LÄS MER: Här är nya Expressen TV

Nu ökar de takten kring samarbetet, bland annat genom att visa gemensamma reklamfilmer som visar hur arbetet går till. Det är framförallt USA-valet, där ett avgörande är nära, som bolagen prioriterar.

– Vi har ett exklusivt samarbete med CNN om bland annat USA-valet, och börjar nu kommunicera mer om att vi kommer samarbeta. Den senaste tiden har olika medarbetare från Expressen träffat CNN i Atlanta, New York, London och Dubai eftersom vi har en långsiktig plan om "framtidens nyhets-tv" för att vara den ledande nyhetskällan digitalt, säger Bella Levy, tv-chef, till Resumé.

I veckan har 45 reportrar, redaktörer och programledare från Expressen TV under tre dagar intensivutbildats av tre stycken CNN-journalister på plats i Stockholm.

Dessutom har Expressen-profiler som Niklas Svensson och Anna Herdenstam gjort specialinspelningar runt om i Stockholm samt i nya studion och utfört uppdrag som CNN definierat i utbildningarna.

Detta var samtidigt som uppgiften från irakiska säkerhetstjänsten om att IS-terrorister hotade att slå till i Stockholm nådde redaktionen.

– Vi skulle precis lyssna på bland andra CNN:s hovreporter Max Foster som dagarna innan bevakat Barack Obama i Buckingham Palace när terrorlarmet kom, men jag beslutade att vi skulle prioritera utbildningarna ändå. Det har handlat mycket om live-tv, hur reportrar agerar på fältet, bildproduktion och så vidare, säger Bella Levy.

Reklamfilmerna kommer att börja rulla på måndag och här ses bland annat CNN:s Wolf Blitzer göra reklam för Expressen TV. Filmerna kommer bland annat att kunna ses på Facebook i olika versioner.

Julia Lundin

Redaktör Resumé Insikt

julia.lundin@resume.se


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.