Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag29.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Helvetet i paradiset

Publicerad: 22 Oktober 2010, 11:22

Storsatsningen Paradise hotel i TV6 går knackigt. Det visar en sammanställning som Resume.se har gjort. Var fjärde tittare övergav programmet den andra sändningsveckan.


Ämnen i artikeln:

TV6Max LagerbäckMTG TVParadise Hotel

Några av deltagarna i programmet. Foto: TV6.

Förra veckan hade Paradise hotel premiär i TV6. Nytt för i år är att programmet sänds två gånger per dag, måndag till torsdag, och den ena av de två sändningarna är en repris. En genomgång av statistiken från MMS visar att tittarna nu i stor utsträckning sviker programmet.

Resume.se har räknat fram ett genomsnittligt antal tittare per dag, då tittarsiffrorna för originalsändningen (klockan 19.30) och reprisen (runt 23.00) är medräknade. Summorna för varje dag har räknats ihop och delats med fyra, då programmet sänds måndag till torsdag (lördagsrepirserna ej inräknade).

Förra veckan hade Paradise hotel i snitt 228 000 tittare per dag. Den här veckan var samma siffra 170 750. Det betyder ett tittartapp på nästan 60 000 per dag i snitt, eller med andra ord: var fjärde tittare.

MTG TV:s presschef Max Lagerbäck förklarar tappet med en långkörare som Paradise hotel ofta tappar tittare efter premiärveckan.

– Att man ser en hängmatta är inte speciellt konstigt, så brukar det se ut, säger han.

Enligt Max Lagerbäck är inte tittartappet i det reella antalet tappade tittare särskilt intressant.

– Målgruppsträffen är det viktigaste, och den ligger hyggligt konstant för programmet, säger Max Lagerbäck, som också hävdar att tittarsiffrorna i år ligger på ungefär samma nivå som den förra upplagan av programmet.

Vad tycker ni om tittarsiffran då?

– Vi ser så klart gärna att den går upp, men vi känner tillförsikt, säger Max Lagerbäck.

Fredrik Thambert

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.