Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Hur mäter man effekten inom ljud? – här kan du se ”Audio Talks”

Publicerad: 20 april 2022, 08:47

I en av dagens paneler diskuterar Lisa Palm Danielsson, Agneta Sjödin och Fanny Klefelt vilka kreativa möjligheter ljud ger. Resumés chefredaktör Yasmine Winberg leder samtalet.

Ljudkonsumtionen ökar – men investeringarna i ljudreklam hänger inte med. I premiären av Resumé och Dagens Medias Audio Talks diskuteras ljud utifrån aspekter av effekt, kreativitet och hantverk.


Ämnen i artikeln:

ReklamRadioPodcast

HÄR KAN DU SE AUDIO TALKS

Du missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.

Poddlyssningen har ökat de senaste åren, inte minst under pandemin. Samtidigt släpps nya poddar ständigt. 

Tittar man på investeringarna i ljud de senaste åren har den kurvan inte följt konsumtionens utveckling. Samtidigt visade årets Guldäggsnomineringar att kreativiteten i ljud inte heller är på topp. Utfallet blev nämligen endast två nomineringar i kategori audio – sällsynt svag utdelning.

Ljudmediet dissekeras och diskuteras i premiären av Audio Talks – en timme där Resumé och Dagens Media bjudit in branschexperter som: 

Kristoffer Stenqvist, marknadschef Kry
Anna Rastner, Content Director, Bauer Media Group (partner)
Carl Wåreus, Head of Domestic Clients, Partners & Agencies, Google Sweden (partner)
Lisa Palm Danielsson, Generalsekreterare, Ronald McDonald Barnfond
Fanny Klefelt, creative manager, Acast (partner)
Agneta Sjödin, som har podden ”Så in i Själen”
Christian Saclier, global innovationschef, PepsiCo
Oscar Höglund, Co-Founder och CEO, Epidemic Sound
Per Sundin, Chief Executive Officer, Pophouse Group
Eric Skuncke, Music Lead Northern Europe, Youtube Music (partner)
Anbara Hussein, Brandon Sekitto och Nicole Kavander från podden Checkpoint
Nina Campioni från podden Vattnet Går.

– I dag investerar vi mycket i visuell identitet och förmodligen underinvesterar vi i ljud, och här vi behöver återupprätta en viss balans så att vi inte bara satsar på det visuella utan också satsar på det andra som omger oss, säger Christian Saclier, vice president of design innovation på PepsiCo.

Anmäl dig idag så får du en länk till sändningen den 21 april!

Redaktionen

Reporter

red@resume.se

Ämnen i artikeln:

ReklamRadioPodcast

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.