Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Idol-festen byts ut mot sponsormingel

Publicerad: 30 november 2011, 09:25

Jay Smith, vinnare i fjol.

Foto: Foto: Daniel Ohlsson/TV4.

Idol-finalerna har tidigare år avslutats med storslagna efterfester där vinnaren och de andra deltagarna hyllas. I år har festen bytts ut mot…sponsormingel. – Det känns skittråkigt, säger deltagaren Molly Pettersson Hammar till Aftonbladet.


Ämnen i artikeln:

Idol

Enligt TV4 är anledningen till de ändrade planerna deltagarnas unga ålder.

– Det har aldrig varit så många unga som i år och vi måste ta vårt ansvar, säger TV4:s presschef Jennifer McShane till Aftonbladet.

Aftonbladet: Gynnar inte ett mingel med sponsorerna TV4 mer än vad det gynnar Idol-deltagarna?
– Jag tror inte att deltagarna kommer att känna sig missgynnade. Vi satsar mer på Idol än någonsin tidigare och jag tror att de blir jättenöjda med den här avslutningen, säger Jennifer McShane.

Idols huvudsponsorer som får mingla är Läkerol, Dustin, Tele2 och Lokaldelen. Tillsammans har de pummpat in mångmiljonbelopp.

TV4, som måste spara i omorganisationens tid, har beslutat att öägga Idol på is. Nästa år blir det i stället X Factor.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Idol

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.