Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Idol-juryn letar stjärnor i rymden

Publicerad: 13 augusti 2010, 12:50

Här är trailern och kampanjen för höstens upplaga av Idol i TV4. Juryn letar stjärnor – i rymden. – Vi tar i från tårna, the world is not enough, säger projektledaren Åsa Kellner.


Idol-annons.

Idol-säsongen drar igång den 7 september.

I morgon – i samband med ”Sommarkrysset” – startar kampanjen för tittarsuccén. Då framför den tidigare Idol-deltagaren Darin sin nya låt ”Microphone ”, som komponerats just för Idol-trailern.

Kampanjbudskapet är ”en ny stjärna tänds” – och Idol-juryn letar stjärnor i rymden.

Det blir även en rikstäckande utomhuskampanj, samt printannonser.

– Vi tar ifrån tårna i den här kampanjen. Idol är större än någonsin i år. Vi kör live på fredagsfinalerna i fem städer i stället för tre som det var förra säsongen, säger Åsa Kellner.

Konceptet har tagits fram av ett inhouseteam.

Teamet bakom kampanjen

TV4
AD – Victoria Lamppa
Producent – Magnus Akten
Copy – Ulf Svedlund
CD – Ulrika Biding
PL – Åsa Kellner
Produktionsledare – Ebba Axling
Reklamchef – Johan Fernstedt

3D och post

Delegationen - Peter Karlsson & Satrio Studt

Magnus Helander

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.