Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 13 augusti 2010, 12:50
Här är trailern och kampanjen för höstens upplaga av Idol i TV4. Juryn letar stjärnor – i rymden. – Vi tar i från tårna, the world is not enough, säger projektledaren Åsa Kellner.
Idol-annons.
Idol-säsongen drar igång den 7 september.
I morgon – i samband med ”Sommarkrysset” – startar kampanjen för tittarsuccén. Då framför den tidigare Idol-deltagaren Darin sin nya låt ”Microphone ”, som komponerats just för Idol-trailern.
Kampanjbudskapet är ”en ny stjärna tänds” – och Idol-juryn letar stjärnor i rymden.
Det blir även en rikstäckande utomhuskampanj, samt printannonser.
– Vi tar ifrån tårna i den här kampanjen. Idol är större än någonsin i år. Vi kör live på fredagsfinalerna i fem städer i stället för tre som det var förra säsongen, säger Åsa Kellner.
Konceptet har tagits fram av ett inhouseteam.
TV4
AD – Victoria Lamppa
Producent – Magnus Akten
Copy – Ulf Svedlund
CD – Ulrika Biding
PL – Åsa Kellner
Produktionsledare – Ebba Axling
Reklamchef – Johan Fernstedt
3D och post
Delegationen - Peter Karlsson & Satrio Studt
Magnus Helander