Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag28.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

"Jag har alltid svårt att titta på mig själv"

Publicerad: 1 Februari 2012, 06:12

Izabella Scorupco.

Foto: Magnus Jönsson/Expressen/Scanpix.

(UPPDATERAD) I går var det premiär för TV3:s storsatsning Top Model Sverige med Izabella Scorupco som domare. Hon är nöjd med programmet, som fick 323 000 tittare, och försvarar det inledande momentet där deltagarna skulle hänga halsband på den som såg sämst ut och borde åka ut. - Tävlingen och modellbranschen är väldigt tuff och det är alla inblandade medvetna om, säger Izabella Scorupco till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Izabella Scorupco

TV3 sätter i vår sitt hopp till Top Model, och marknadsföringen för programmet har varit massiv. Efter premiären i går kväll hörde Resume.se av sig till Izabella Scorupco.

Hon meddelar att hon är nöjd med programmet, men hon har svårt att  recensera sin egen insats.

- Jag har ALLTID svårt att titta på mig själv.., så jag kan inte riktigt svara på den frågan, skriver hon i ett mejl till Resume.se.

I inledningen fick tjejerna hänga halsband på den som var "fulast" och borde åka ut, vilket var tufft för de drabbade. Hur tänkte ni där?
- Nu var det ingen som använde ordet "fulast". Alla tjejerna är både vackra och har underbara personligheter. Jag förstår verkligen att det momentet kan upplevas som väldigt tufft, men det slutade med att tjejen med de flesta halsbanden fick en fördel gentemot de andra tjejerna. Tävlingen och modellbranschen är väldigt tuff och det är alla inblandade medvetna om. Själv skulle jag aldrig våga ställa upp i Top model. Och då menar jag att jag inte är lika modig som tjejerna.

Gick det bra med inspelningarna i övrigt?
- Allt gick smidigt och det var otroligt skönt att jobba i LA, där jag är bosatt.

Hur tror du att programmet kommer att lyckas?
- Jag håller tummarna så klart!

Programmet fick 323 000 tittare i målgruppen 15-49 år, vilket innebär en rating på 4,1 procent.

–          Det  var en bra start på en hårt konkurrensutsatt slot. Men med tanke på  det lavinartade intresset i ny- och gammelmedie  talar mycket för att  programmet  kommer fortsätta växa, säger presschefen Max Lagerbäck.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Izabella Scorupco

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.