Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Julkalendern upp 81 procent på nätet

Publicerad: 12 december 2013, 08:55

Barna Hedenhös rockar även på nätet.

”Barna Hedenhös uppfinner julen” har rekorsiffror i linjär tv – och även på nätet. 81 procent mer tittande på webben jämfört med förra årets julkalender, enligt MMS.


Ämnen i artikeln:

JulkalendernSVTMMS

Resumé har tidigare skrivit om tittarrekordet på 2 941 000 personer för första avsnittet, på traditionell tv – en ökning med med 10 procent jämfört med första avsnittet av förra årets julkalender, Mysteriet på Greveholm.

Nu meddelar MMS, som mäter tittarsiffror, att premiären av årets julkalender slog fjolårets rekord även för webbtittandet.

Webbpubliken för första avsnittet av ”Barna Hedenhös uppfinner julen” uppgick till 426 000, vilket är en ökning med 81 procent jämfört med webbpubliken för första avsnittet av fjolårets julkalender.

– Vi har tidigare år sett att tittandet ökat avsnitt för avsnitt med toppnotering för sista avsnittet. Detta ger en fingervisning om att vi troligen kommer se ett nytt rekord i år som ligger långt över tidigare rekord, säger Martin Hehrne, chef Online på MMS, i ett pressmeddelande.

Samtliga mått ovan gäller det sammanräknade tittandet under dagen för sändning/publicering och följande sju dagar.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

JulkalendernSVTMMS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.