Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag08.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Knave om avhoppen på Titan

Publicerad: 27 Januari 2014, 11:02

Foto: Pressbild.

Resumé har tidigare berättat att Thomas Hedberg och Anette Beijer lämnar Titan Television efter att MTG Studios köpt 86,6 procent av aktierna i Nice, där Titan ingår. Utvecklingschefen Jakob Hansson har också hoppat av och gått till TV4 och idag kunde vi även berätta att producenten och affärsutvecklare Malin Kvist gör samma sak.


Ämnen i artikeln:

Anders KnaveThomas HedbergTitan TelevisionJakob HanssonAnette Beijer

– Då man tar över en ny organisation så ser man vad som fungerar och vad  som inte gör det. Nu skapar vi ett Titan som ska ta sig ur den svacka  som bolaget har befunnit sig i under de senaste två åren, säger Anders  Knave, ny vd på Titan Television.

Han känner sig nöjd med vad han och  övriga ledningen har lyckats åstadkomma under de senaste veckorna också  är också djupt imponerad över medarbetarnas kompetens.

– Det är en enormt hög lägstanivå, säger Anders Knave.

Han  menar att det är naturligt att avhopp kan få ringar på vattnet hos  övriga medarbetare och känner sig nöjd med att det ändå inte har blivit  så många avhopp ännu – Titan består av uppemot 130 medarbetare.

– Då en ledning får gå så kan det bli ringar-på-vattnet, säger Anders Knave.

Du säger får gå. Du menar alltså att Thomas Hedberg och Anette Beijer fick sparken?
–  Jag har inget att göra med formerna för den tidigare ledningen, utan  det får du ta med Patrick Svensk eller Thomas och Anette. Det kanske var  en lite olycklig formulering, säger Anders Knave.

Han tycker att  Titan har haft två tydliga problemområden som han nu försöker att  förbättra. Det ena är att förbättra kundrelationerna med tv-kanalerna,  men även  nya aktörer på marknaden.

Det andra är att öka frekvensen och  kvaliteten i den interna kreativa dialogen.
– Vi jobbar nu hårt med  att få medarbetarna involverade på bästa sätt så att vi verkligen lyckas  skapa program som kanalerna vill köpa, säger Anders Knave.

Han tycker framförallt att det har varit lite för höga trösklar mellan de olika kreativa enheterna.

Här går arbetet ut på att binda samman utvecklingsavdelningen med efterbearbetningsavdelningen.
–  Vi ska stärka kedjan som går från det vita arket ändå till det sista  pålägget för att skapa bättre kvalitet och ett roligare jobb, säger  Anders Knave.

Karl-Johan Byttner

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.