Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 14 April 2010, 09:15
Telenor-ägda Canal Digital försöker få nya abonnenter genom att locka med Premier League – trots att rättigheterna snart försvinner över till Viasat. Konsumentverket, KO, menar att Canal Digital vilseleder kunderna, och inleder en granskning.
Canal Digital. som länge samarbetat med Canal Plus, får bannor av Konsumentverket som menar att man vilseleder konsumenterna genom att locka med Premier League – en rättighet som efter säsongsslutet i vår övergår till Viasat.
KO, som fått in flera anmälningar, inleder en granskning och skriver:
”Genom att Canal Digital i den aktuella marknadsföringen, av digital-TV abonemmang med bindningstid, utelämnar information om att man endast under en mycket begränsad tid framöver och långt innan bindningstiden går ut kan tillhandahålla den erbjudna tjänsten Premier League vilseleds konsumenten i sitt affärsbeslut”.
Canal Digital, som hotas av vite, får till den 23 april på sig att yttra sig i ärendet.
Magnus Helander