Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 11 januari 2012, 10:51
Körslaget expoerteras till Kina.
Foto: TV4.
Det svenska tv-formatet ”Körslaget” började sändas i Kina innan jul och har hittills lockat 24 miljoner tittare.
Körslaget har sänts i fem säsonger i TV4. Formatet har utvecklats av svenska Friday TV, en del av Metronome Film & Television AB. Det sändes första gången i USA 2007, och har även producerats i bland annat Schweiz, Polen och Danmark.
Genom ett stort intresse på den internationella tv-marknaden har ”Körslaget” nu sålts till 17 länder, däribland Ryssland, Vietnam och Kina.
Programmet hade premiär i kinesisk tv strax före jul och följs i dagsläget av 24 miljoner tittare. Programledarna, Sa Beining och Dong Qing, är två av Kinas mest populära. Den sistnämnda betraktas som Kinas motsvarighet till Oprah Winfrey.