Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

”Körslaget” till Kina

Publicerad: 11 januari 2012, 10:51

Körslaget expoerteras till Kina.

Foto: TV4.

Det svenska tv-formatet ”Körslaget” började sändas i Kina innan jul och har hittills lockat 24 miljoner tittare.


Ämnen i artikeln:

KörslagetFriday TV

Körslaget har sänts i fem säsonger i TV4. Formatet har utvecklats av svenska Friday TV, en del av Metronome Film & Television AB. Det sändes första gången i USA 2007, och har även producerats i bland annat Schweiz, Polen och Danmark.

Genom ett stort intresse på den internationella tv-marknaden har ”Körslaget” nu sålts till 17 länder, däribland Ryssland, Vietnam och Kina.

Programmet hade premiär i kinesisk tv strax före jul och följs i dagsläget av 24 miljoner tittare. Programledarna, Sa Beining och Dong Qing, är två av Kinas mest populära. Den sistnämnda betraktas som Kinas motsvarighet till Oprah Winfrey.

Ämnen i artikeln:

KörslagetFriday TV

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.