Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



TV

Körslagets trailer prisas

Publicerad: 25 Mars 2009, 13:00

TV4 vann som enda svensk pris i Promax/BDA Europe Awards. – Man blir stolt när man får knipa ett så stort pris framför de stora drakarna, säger Johan Fernstedt, reklamchef på TV4.


Ämnen i artikeln:

Visual ArtTV4

TV4 deltog i tävlingen med promon till Körslaget. Nu har de plockat hem ett silver i underhållningskategorin. Bidraget var promon till Körslaget.

Varför prisades det här bidraget?
– Musik kombinerat med humor och ett universalt tilltal, säger Johan Fernstedt.

Varför blev det inte guld?
– Jag vet faktiskt inte. Det var i princip samma koncept, med Colosseum, som vann så nej, jag vet inte varför de tyckte att den var lite bättre.

Vad innebär det här för er?
– Öppen krokofantbar imorgon. I princip innebär det att vi sträcker på ryggen internt. Det är nästa en hel internproduktion vilket känns extra roligt. En eloge till alla.

Producent, regissör och cd bakom bidraget kommer från TV4. Postingen är gjord av Visual Art och för musik svarar Talant & Brands.

– Det känns extra roligt att det är en bra produktion kvalitetsmässigt som dessutom driver rating. Nu tar vi med oss det här självförtroendet in i en ny produktion. Det ger råg i ryggen och att man vågar ta ut svängarna. Jag är väldans stolt över min grupp.

Linda Fagerlind


Ämnen i artikeln:

Visual ArtTV4

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.