Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Kristallen och SIME går samman

Publicerad: 16 maj 2013, 06:49

SIMEs Ola Ahlvarsson

Kristallen, TV-branschens årliga mötesplats och TV-pris och SIME, Norra Europas ledande konferens om digitala affärer, går i år samman för att skapa Kristallenseminariet.


Ämnen i artikeln:

KristallenSime

TV-branschens dramatiska förändring där rörlig bild lämnat TV-rutan och flyttar in i mobiler, plattor och sociala nätverk är utgångspunkten för Kristallens och Simes gemensamma Kristallenseminarium.

Trenden med "second screen" blir ännu mer spännande när den kopplas till TV-världens berättande, marknadsföring och möjlighet att engagera tittaren på nya sätt. Tittaren får tillgång till ett fantastiskt utbud via nya tjänster som Netflix, Apple TV, Magine och andra uppstickare men hur den framtida kakan ska delas är fortfarande oklart och kampen om TV-soffan har knappt börjat.

På scen blandas internationella TV moguler som Liz Murdoch och tyska TV-jätten Prosiebens Arnd Benninghof med den svenska eliten från kanalerna, produktionsbolagen och säljbolagen. På scen, i workshops och i korridorerna möts journalister, säljare, producenter, programledare, filmskapare och branschexperter.

Nytt för i år är att Kristallenseminariet tillsammans med SIME också kommer att bjuda in internationella topptalare från den digitala världens ledare såsom Google, Facebook, Netfix och många fler.

- Årets satsning kommer att vara mer internationell än tidigare, ha en tydlig digital DNA och vara en mötesplats för många nya spännande möten säger Ola Ahlvarsson från SIME, som också kommer att vara programledare för Kristallenseminariet

Kristallenseminariet görs på Cirkus i Stockholm den 29 augusti.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

KristallenSime

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.