Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Mad Men på riktigt

Publicerad: 19 april 2011, 06:20

Amerikanska kabelkanalen AMC gjorde stor succé med dramaserien Mad Men. Nästa år övergår man till verkligheten och producerar realityserien The Pitch om reklambyråernas dagliga arbete.


AMC breddar sitt utbud, som i dag består av film och dramer, och har presenterat två nya realityserier inför nästa tv-säsong .

Inside DHS följer arbetet på Department of Homeland Security som skyddar USA mot Terrorism.

The Pitch ska visa vad som händer på amerikanska reklambyråer. Enligt presentationen ska varje avsnitt följa en av ledande reklambyråer när de förbereder pitchar och kampanjer.

Serien har premiär nästa år och ska produceras av bland annat Eli Holzman som tidigare gjort Project Runaway.

AMC-chefen Joel Stillerman förnekar att The Pitch har något med framgångarna för Mad Men att göra.
– Vad som lockade oss att göra serien är den enorma betydelse som reklamen spelar i vår kultur. Det är ett rikt ämne att ösa ur.

Även om The Pitch inte har någon koppling till Mad Men hävdar Joel Stillerman att inställningen till att producera programmen är samma.
– Låt oss börja där de bästa historierna finns.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.