Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Mello fortsätter tappa tittare

Publicerad: 3 mars 2014, 13:31

2 716 000 tittare såg Linus Svenning och Helena Paparizou gå till final.

Foto: Olle Kirchmeier/SVT

Melodifestivalens andra chansen tappade ungefär 400 000 tittare jämfört med programmet lördagen innan. Samtidigt var det en halv miljon färre tittare än andra chansen 2013.


Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen 2014

I lördags kväll satt inte det svenska folket bänkade framför sångtävlingen, jämfört med tidigare år.  

– Förra årets tittarsiffror var all time high, så det är inget man kan jämföra med. Man kan se att siffrorna alltid sjunker när det är andra chansen, så det här är inget konstigt, säger Maria Ilstedt, projektledare för Melodifestivalen.  

Enligt henne är årets tittarsiffror överlag ändå bra med tanke på att det ett OS-år.

– I lördags var det dessutom 750 000 som röstade – vilket är fler än vanligt. Så å ena sidan är det färre tittare, å andra sidan fler som röstar.

Tittare andra chansen
2014: 2 716 000
2013: 3 230 000
2012: 2 952 000

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen 2014

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.