Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Mello tappade 400 000 tittare

Publicerad: 10 februari 2014, 08:18

2 986 000 så Panetoz gå till final i Melodifestivalen

Foto: Olle Kirchmeier/SVT

Melodifestivalens andra omgång tappade nästan 400 000 tittare mot första omgången. Samtidigt drar TV3:s OS-sändningar rekordpublik för kanalen.


Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen 2014

TV3:s sändningar från skiatlontävlingen i Sotji hade lördagens bästa tittarsiffror. 1 412 000 tittare såg Charlotte Kalla ta silver.

Nio timmar senare bänkade sig mer än dubbelt så många för att titta på Melodifestivalens andra omgång. Samtidigt innebar 2 986 000 ett tittartapp på 378 000.

– Vi hade bästa tävlingen ever förra året och i jämförelse med det är det ett tapp, säger Maria Ilstedt, projektledare på SVT. Men ser man till Melodifestivalens historia så brukar vi ligga runt tre miljoner och det är helt naturligt med ett tapp mellan första och andra omgången.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

Melodifestivalen 2014

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.

Se fler branschtitlar från Bonnier News