Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Mindre kunskap i TV4

Publicerad: 12 april 2013, 10:18

Folkbildning får stå tillbaka för nöjessatsningar i TV4.
Göteborgs universitets och professor Kent Asps årliga undersökning av tv-kanalernas programutbud, Svenskt medieutbud, visar att det råder ”all time high” för kunskap och folkbildning i public service och ”all time low” i kommersiell tv.


Ämnen i artikeln:

TV4SVTKent Asp

Enligt rapporten har det kunskapsinriktade utbudet i TV4 minskat med 4 procent, samtidigt som det ökat med 59 procent i SVT1, 18 procent i SVT 2 och 22 procent i Kunskapskanalen.

Aldrig tidigare har utbudet av kunskapsprogram och folkbildande program varit större än nu i public service, enligt undersökningen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

TV4SVTKent Asp

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.