Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

MMS inför ny mätmetod

Publicerad: 18 Maj 2015, 13:03

Lanserar en total tv-valuta.

Foto: Colourbox.

MMS planerar att införa en ny mätmetod för tv-tittande. Tillsammans med undersökningsföretaget GfK ska de ta fram en gemensam total-tv-valuta oavsett plattform.


Ämnen i artikeln:

MMS

I dagarna slöts ett avtal mellan GfK och MMS om att ta fram en leverantörsoberoende metod för att få olika mätningar till en gemensam valuta.

I dag görs mätningarna på olika plattformar som linjär-tv, tidsförskjuten tv och tv via internet, men det har tidigare inte gått att slå samman allihop till en siffra.

– Vi vet till exempel inte hur många som sett samma program både via internet och via traditionell tv. Det finns alltså stora fördelar med att ha allt tv-tittande, oavsett distributionsform, i en totalvaluta. Det här är ett stort steg närmare en sådan valuta, säger Pirjo Svedberg, vice vd på MMS i en kommentar.

Yasmine Winberg

Redaktör Resumé Insikt

yasmine.winberg@resume.se

Ämnen i artikeln:

MMS

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.