Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

"Morgan har blivit ett eget varumärke"

Publicerad: 14 april 2010, 08:16

Så blir säsong två av Kanal 5:s realityserie ”Ullared”: Mer bakom kulisserna – och mer Morgan. – Han har blivit ett eget varumärke, säger Boris Lennerhov, vd på Gekås, till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

UllaredKanal 5

Morgan.

Strix-producerade ”Ullared” får som väntat en ny säsong i höst. Inspelningarna startar kring midsommar och det blöir en del försändringar.

Boris Lennerhov har fått igenom sina krav om mer fokus på vad som händer ”bakom kulisserna” i varuhuset – hur det går till med logistiken, inköpen, och så vidare.

– Man kan inte köra på precis likadant som tidigare, det blir självklart förändringar, säger han.

Men en person kommer även fortsättningsvis få stort utrymme - medarbetaren Morgan på lagret.

Han har blivit så populär att det gjorts en speciell Morgan-kollektion på varuhuset med olika produkter som exempelvis örngott och muggar.

– Han har blivit så oerhört populär i stugorna, säger Boris Lennerhov.

”Ullared” slog rekord hos Kanal 5 förra säsongen – 1 077 000 tittare var den högsta tittarsiffran för ett avsnitt av en svensk produktion någonsin på kanalen.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

UllaredKanal 5

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.