Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 29 april 2013, 08:27
Medieföretaget MTG blir Sveriges Olympiska Kommittés mediepartner år 2014 och satsar på 1300 timmars sändningar från Vinter OS.
Ämnen i artikeln:
ViasatMTG blir officiell mediepartner för Sveriges Olympiska Kommitté (SOK). Medieföretaget väljer att även stötta SOK:s satsning "Dröm", ett barn- och ungdomsprojekt som ska förädla nya OS-generationer.
Sändningsrättigheterna för OS i Sotji 2014 tas över av MTG och Viasat.
– Vi vill vara med och bidra, inte bara till bättre OS-sändningar, utan även till utvecklingen av den svenska olympiska rörelsen, säger Viasats sportchef Erik Westberg.
Viasats sportkanaler kommer att direktsända cirka 1 300 reklamfria timmar från Sotji år 2014 i sina betalkanaler. Det bästa från vinterspelen kommer även att sändas i MTG:s reklamfinansierade kanaler. Via onlinetjänsten Viaplay kommer tittarna kunna följa spelen i direktsändning genom datorn, mobilen, surfplattan eller spelkonsollen.
– Det bästa innefattar direktsändningar från morgon till kväll med till exempel svenskhoppen, medaljstriderna, de hetaste matcherna, invigningen, avslutningen, samt studio med dagsaktuella höjdpunkter och sammandrag, säger Fredrik S Johansson, presschef Viasat OS, till Resumé.
Förra gången var Metro SOK:s mediepartner. Då gällde det sommar-OS i Peking 2008 och vinter-OS i Vancouver år 2010.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
Viasat