Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

MTGs tv-app erbjuder synkroniserad reklam

Publicerad: 13 augusti 2013, 07:22

Like.tv låter annonsörer synka reklam med vad som sänds på tv

Like.tv lanserar idag synkroniserad reklam mellan tv och Like.tv och erbjuder reklamköpare möjligheten att i realtid anpassa reklamen i appen till den som visas på tv


Ämnen i artikeln:

MTG

– Vår ambition med Like.tv är att erbjuda våra användare den bästa och mest relevanta second screen-tjänsten på marknaden för att göra TV-tittandet roligare och rikare, säger Rikard Steiber, executive vice president och chief digital officer. Möjligheten att synkronisera reklam mellan linjär TV och Like.tvs plattform är en viktig milstolpe inom internetreklam och gör det möjligt för oss att erbjuda reklamköpare nya och innovativa lösningar. Detta är också ett viktigt steg i vårt långsiktiga arbete med att driva utvecklingen av reklamtjänster i våra marknader.

Like.tv använder sig av teknik från det tyska bolaget wywy som i realtid automatiskt känner igen TV-reklam och gör det möjligt för tjänsten att direkt anpassa vilken reklam användaren ser i appen. Detta gör det möjligt för reklamköpare att förlänga räckvidden för kampanjer och därmed erbjuda konsumenter möjligheten att på ett direkt och effektivt sätt ta del av erbjudanden och relaterad information.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

MTG

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.