Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 18 juni 2013, 14:51
Tv-kanalen MTV uppdaterar sitt innehåll för att anpassa det efter en ny generation av ungdomar. Det skriver NY Times.
Ämnen i artikeln:
MTVAtt ständigt vara uppdaterad är ett måste för att kunna nå ut till nya generationer av ungdomar inom kanalens målgrupp. Det som producerades för tio år sedan är inte vad dagens ungdomar vill ha. Preferenserna inom målgruppen ändras snabbt.
-Andra produktioner som blir populära kan åldras i samma takt som publiken, medan vi måste ömsa skin och förnya oss, förklarar Stephen K Friedman, vd på MTV, för NY Times.
I veckan kommer MTV att hålla en presentation för marknadsförare inom branschen, och låta dem ta del av resultaten från en studie som genomförts med 1800 av dagens ungdomar som urval, där kanalen undersökt generationens beteendemönter.
Linda Myrin
Ämnen i artikeln:
MTV