Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

MTV anpassar sitt målgruppstänk

Publicerad: 18 juni 2013, 14:51

Tv-kanalen MTV uppdaterar sitt innehåll för att anpassa det efter en ny generation av ungdomar. Det skriver NY Times.


Ämnen i artikeln:

MTV

Att ständigt vara uppdaterad är ett måste för att kunna nå ut till nya generationer av ungdomar inom kanalens målgrupp. Det som producerades för tio år sedan är inte vad dagens ungdomar vill ha. Preferenserna inom målgruppen ändras snabbt.

-Andra produktioner som blir populära kan åldras i samma takt som publiken, medan vi måste ömsa skin och förnya oss, förklarar Stephen K Friedman, vd på MTV, för NY Times.

I veckan kommer MTV att hålla en presentation för marknadsförare inom branschen, och låta dem ta del av resultaten från en studie som genomförts med 1800 av dagens ungdomar som urval, där kanalen undersökt generationens beteendemönter.

Linda Myrin

Ämnen i artikeln:

MTV

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.