Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



TV

Nyhetsbolaget säljer ny serie till Discovery

Publicerad: 18 Februari 2015, 09:24

Åsa Tillberg.

Foto: Rickard Kihlström.

Nyhetsbolaget har sålt sitt första format till en kund utanför Bonniersfären. Det är en ny serie för Discovery där tittarna får möta kaoset i Stockholmstrafiken.


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery MediaÅsa TillbergNyhetsbolaget

Nyligen presenterade Nyhetsbolagets vd Åsa Tillberg en rejäl resultatförbättring – från ett minus på 119 miljoner kronor till en förlust på "bara" 9 miljoner. I samband med det avslöjade hon att de sålt ett nytt programformat till en extern kund.

Nu står det klart att det är Discovery Networks Sweden som har köpt en programserie.   Serien, som ännu inte har något namn, handlar om situationen i Stockholmstrafiken med perspektiv utifrån de som arbetar där. De som räddar, bärgar och får trafiken att flyta i "en av Sveriges absolut värsta arbetsmiljöer" som det heter i beskrivningen.

– Vi är stolta att få detta förtroende från SBS Discovery TV (numera Discovery Networks Sweden). Nyhetsbolagets breda kompetens ger oss förutsättningar att utveckla och producera många olika typer av program där det journalistiska berättande är centralt, säger Åsa Tillberg, vd för Nyhetsbolaget, i en kommentar.

Produktionen pågår just nu.

Fredrik Thambert


Dela artikeln:

Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.