TV
Nyhetsbolaget säljer slut
Publicerad: 16 december 2011, 11:38
Foto: Andreas Elgstrand.
TV4 News satsning på årsavtal med premium-annonsörer har gått hem. De åtta annonspaketen har redan sålts slut – en dryg månad innan kanalen ens börjat sända. – Annonsörerna har stått på kö, säger TV4-Gruppens kommunikationsdirektör Gunnar Gidefeldt, till Resume.se.
CS
Christian Ström
Resume.se har tidigare rapporterat om hur TV4 News, som sjösätts i januari, låter åtta premiumannonsörer få branschexklusivitetet i kanalen. Annonsörerna köper utrymme i kanalen under ett år. Istället för att TV4 News levererar rating blir annonsören ”en del av kanalen”.
– Det vi gjort är att vi har skapa ett paket där man som annonsör är delaktig i kanalen och får utrymme för sina reklamfilmer, säger Gunnar Gidefeldt, kommunikationsdirektör TV4-Gruppen.
Modellen har gått hem hos annonsörerna, redan nu har man sålt slut på de åtta branschexklusiva annonspaketen.
– Det har varit ett oerhört tryck från annonsörerna. De har stått på kö.
Är ni förvånade över att intresset varit så stort med tanke på avtalens längd och att sändningarna inte dragit igång än?
– Man köper en möjlighet och en idé. Vi är glad över att annonsörerna delar den vision vi har för kanalen.
Gunnar Gidefeldt vill inte kommentera hur mycket avtalen är värda men konstaterar att det ”rör sig om en hel del”.