Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Osäker framtid för Big Brother

Publicerad: 4 juni 2012, 12:49

Hanna Johansson vann Big Brother.

Foto: TV11.

340 000 tittare såg finalen av Big Brother och i går var TV11 störst bland alla kommersiella kanaler. Men det är oklart om det blir en ny säsong för dokusåpan.


Ämnen i artikeln:

Big BrotherTV11

Programmet gjorde TV11 störst av alla kommersiella kanaler igår, men nästa år kanske det inte blir några hundra dagar i Big Brother-huset.

– Big Brother är en supersuccé både på tv och på webben men vi får återkomma med det svaret, svarar Martin Nersing pressansvarig för Big Brother på TV4 på frågan om det blir någon ny säsong för dokusåpan.

I går såg 340 000 tittare Hanna Johansson gå ut som vinnare i Big Brother 2012, enligt siffror från MMS. TV11 fick en rating i sin primära målgrupp, 15-39 år på 5,1 procent medan andelen hamnade på 20,6 procent. Tävlingen i år har bland annat inneburit att deltagaren Sipan skickades ut ur huset efter att han hade kränkt en annan deltagare.

– Vi står fast vid beslutet och vi accepterar aldrig att någon kränks eller mår dåligt i huset. Han förstod själv att det var fel gjort av honom. Man får inte glömma att han själv direkt efter gick ut och bad om ursäkt för sitt beteende till Amandus, säger Martin Nersing.

Under förra säsongen skrevs det mycket om deltagarnas vacklande psykiska hälsa. Hur förändrade det era förberedelser inför årets säsong?
– Vi lade ner oerhört stor vikt på att deltagarna skulle må så bra som möjligt. Vi har byggt ett gym för att deltagarna ska kunna ta vara på sin fysiska hälsa. Huset är byggt i ljusa färger. Deltagarna har regelbundet fått träffa psykolog i huset. Vi byggde även till ett nytt rum vilorum som deltagarna kunde gå in i och koppla av, säger Martin Nersing.

Magnus Helander

Ämnen i artikeln:

Big BrotherTV11

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.