Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag12.08.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Otrohetsreklam censureras i Superbowl

Publicerad: 20 Januari 2011, 07:33

Nu har årets återkommande reklambråk inför Super Bowl satt igång. Den här gången handlar det om dejtingsajt för otrogna.


Ämnen i artikeln:

SuperbowlFox

Förra året stoppade CBS tv-reklam för ManCrunch.com, en dejtingsajt för homosexuella män, under den amerikanska fotbollsfinalen Super Bowl.

Även 2011 censureras reklam för dejtingsajter under Super Bowl. I år sänds fotbollsfinalen på tv-kanalen Fox som nu säger nej (http://www.mediabistro.com/agencyspy/shocker-ashley-madison-sb-spot-gets-turned-down-by-fox_b12931 ) till Ashley Madison, en dejtingsajt som uppmanar folk att vara otrogna.

Det här är inte första gången som Ashley Madison stoppas. Redan under Super Bowl 2009 stoppades reklam, samma sak vid Oscarsutdelningen förra året och en utomhusreklam i Australien.

Varje gång reklamen censureras får sajten enormt mycket uppmärksamhet. Det är en blandning av indignation över att reklamen stoppas och indignation över innehållet.

I år finns det dock en viss trötthet i kommentarerna runt Ashley Madison strategi .

Men trots allt har sajten i år försökt att tona ned otroheten i reklamen och använder inte ”Life is short. Have an affair”, som slogan. Å andra sidan spelar porrfilmsstjärnan Savanna Samson huvudrollen i reklamen.

Billy Andersson

Redaktör magasin

billy.andersson@resume.se

Ämnen i artikeln:

SuperbowlFox

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.