Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration
TV
Publicerad: 24 september 2015, 08:24
Paradise Hotel har ett starkt grepp om den unga publiken
Foto: Pressbild/MTG TV
Programmet är ett av Sveriges mest omskrivna och kritiserade. På webb-tv går Paradise Hotel som tåget, visar siffror från MMS.
Enligt MMS veckorapporter är Paradise Hotel, i likhet med 2014, etta, tvåa och trea på webbtittartoppen i Sverige de första två veckorna av säsongen.
Dominansen visas i att ett av de första fyra avsnitten samtliga har en mer än dubbelt så stor publik som augusti månads mest sedda program på webben, Idol i TV4. Siffrorna ger uttryck för hur starkt grepp formatet har om den unga publiken.
– Att Paradise Hotel fortsätter att krossa allt motstånd på svensk webb-tv, och till och med ökar jämfört med i fjol, är oerhört glädjande. Det är ett kvitto på hur vi på MTG TV ligger i framkant när det gäller att fånga upp framtidens unga och digitalt fokuserade publik, säger Thomas Falkenberg, affärsområdeschef Play MTG Sverige i en kommentar.