Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag18.02.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

TV

Pengarna på bordet över miljonen

Publicerad: 4 Oktober 2011, 09:49

TV4:s Pengarna på bordet hade premiär i går. 1 085 000 tittare såg programmet, enligt preliminära siffror. – Det är fantastiska siffror, säger David A Karlström pressansvarig på TV4 till Resume.se.


Ämnen i artikeln:

Peter JihdeTV4

Programmet, som leds av TV4-profilen Peter Jihde, hade premiär i kanalen klockan 20.00 i går. 1 085 000 tittare såg programmet och ratingen i TV4:s huvudmålgrupp var 9,9 procent.
– Det är fantastiska siffror. Jag tror att alla som varit med och jobbat med programmet är jättenöjda över de siffrorna, säger David A Karlström.

Programmet produceras av Endemol.

Även på Kanal 5 var det premiärdags i går. SOS Västkust, som gick upp samtidigt som Pengarna på bordet, sågs av 290 000 tittare, ratingen låg på 3,8 procent i 15-44 år. Samtidigt sände TV3 Ensam mamma söker. programmet sågs av 326 000 tittare och hade en rating på 4,0 procent i målgruppen 15-49 år.

21.00 var det dags för Svenska Hollywoodfruar i TV3. 545 000 tittare såg det programmet och ratingen låg på 7,4 procent i 15-49 år. Kanal 5 sände smatidigt CSI New York, som sågs av 495 000 tittare. Ratingen låg på 6,8 i 15-44 år.

21.55 var det premiär för Svärföräldrar från helvetet i Kanal 5. Programmet sågs av 250 000 tittare, ratingen låg på 4,1 procent i målgruppen 15-44 år.

En halvtimme senare, 22.25, sände Kanal 5 Lilla Al Fadji show.  Programmet sågs av 175 000 tittare och hade en raitng på 3,2 procent.

Tv-kvällen inleddes 17.30 i TV3 av Adam live. 111 000 tittare såg det och ratingen var 1,5 procent i 15-49 år.

Sjukhuset, även det i TV3, lockade i går 197 000 tittare och hade en rating på 3,0 i 15-49 år.

Gårdagens True Talent sågs av 162 000, ratingen var 2,3 procent i 15-49 år.

Christian Ström

Ämnen i artikeln:

Peter JihdeTV4

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.