Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Peter Söderlind ny marknadschef på SBS Discovery Media

Publicerad: 31 maj 2013, 10:15

Peter Söderlind efterträder Jan Loosme och blir ny marknadschef på SBS Discovery Media i Sverige.


Ämnen i artikeln:

SBS Discovery Media

SBS Discovery Media är ingen ny arbetsplats för Peter Söderlind. Under åren 2007-2011 var han reklamchef och creative director på dåvarande SBS Media Group.

Han kommer närmast från Chimney Group, där han varit vice VD för byrån Fireplace och Head of concept för Europa.

– Peter Söderlind är en driven och och ytterst kompetent marknadschef som har stor erfarenhet av att marknadsföra TV. Att han dessutom varit här tidigare och känner företaget utan och innan är knappast en nackdel, säger Peter Myhrman, COO på SBS Discovery Media.

Han börjar sin nya tjänst under juni.

Krister Berntsson

Ämnen i artikeln:

SBS Discovery Media

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.