Ta del av allt innehåll på Resumé
Starta din prenumeration

Prenumerera

TV

Pocket Entertainments serier på storbildsskärmar

Publicerad: 7 augusti 2013, 08:57

Pocket Entertainment och AdCityMedia ingår nu ett samarbetsavtal. Samarbetet innebär att en del av innehållet som rullar på medietavlorna kommer att vara webb tv-kanalens kortserier.


Ämnen i artikeln:

Adcity MediaPocket Entertainment

AdCityMedia drog igång för tretton år sedan. För drygt sex år sedan började man driva en tv-kanal som visar både redaktionellt innehåll och reklam på medieytorna. Här kommer nu Pocket Entertainments material att visas.

Skärmarna är utplacerade i café- och krogmiljöer och i så kallade Out Of Home-TV LED, gigantiska skärmar utplacerade på centrala platser i Stockholms innerstad, kommer man kunna se Pockets serier.

AdCityMedia ingår i AdCityMedia Group. I dag är företaget Sveriges största aktör vad gäller medieprodukter inne på krogar och caféer i Stockholm, Göteborg och Malmö.

– Det känns fantastiskt roligt att vi får möjlighet att visa Pocket Entertainments högkvalitativa innehåll på våra skärmar. För oss är det som unikt intressant, och detta är något som man förknippar med Pocket Entertainments produktioner – utöver att de håller en mycket hög kvalitét, säger en av grundarna Danniel Bolander.

AdCityMedias kallar sin målgrupp "Citymänniskor". Personer som tillbringar sina aktiva liv inom stadskärnan. De är mycket medvetna om vad som är aktuellt och vad som gäller precis just nu. Detta var just detta som tilltalade Pocket Entertainment i valet av samarbetspartner.

– För oss är det viktigt att vi här visar de produktioner som passar just den
här målgruppen. Allt vi gör är nytänkande, och i framkant – och passar
därmed utmärkt att visa i de här miljöerna. Det är dessutom en intressant
marknadsföringskanal för oss att visa vårt varumärke i, säger Pocket
Entertainments marknadschef Jenny Grewdahl.

Bland serierna som kommer att visas på skärmarna till att börja med märks "Rebecca  Stella", "Blomsterflickan", "Blå Linjen", "El Taco Truck", "SkiCrossers" och "Så gjorde vi den blå mannen".

Andreas Rågsjö Thorell

Webbredaktör

andreas.thorell@resume.se

Dela artikeln:


Resumés nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.